تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با «معاصر» خبر داد:

کاهش قیمت طلا با اجرای قانون جدید مالیات ارزش افزوده| بازار طلای دست دوم کساد می شود

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیرات اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت طلا گفت: با اجرای این قانون قیمت تمام شده مصنوعات طلا کاهش پیدا می کند و مردم بیشتر میل به خرید و مصرف طلا پیدا می کنند.
کد خبر: ۳۷۶۰۱

کاهش قیمت طلا با اجرای قانون جدید مالیات ارزش افزوده| بازار طلای دست دوم کساد می شود

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیرات اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت طلا گفت: با اجرای این قانون قیمت تمام شده مصنوعات طلا کاهش پیدا می کند و مردم بیشتر میل به خرید و مصرف طلا پیدا می کنند.
محمد کشتی آرای، در گفت و گو با «معاصر» با بیان اینکه با اجرای قانون جدید قیمت طلا ارزانتر می شود؛ تصریح کرد: در هنگام خرید یک تکه مصنوع طلا، یک بخش از هزینه مربوط به قیمت طلا است که به صورت جداگانه محسابه می شود و مقداری نیز مربوط به هزینه آن است که شامل سه عامل اجرت ساخت، سود و مالیات ارزش افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه در قانون قبلی مالیات ارزش افزوده، از کل فاکتور 9 درصد می گرفتند، تاکید کرد: اما اکنون در قانون جدید فقط از سود و اجرت ساخت، مالیات دریافت می کنند. بنابراین میزان دریافت مالیات از روی طلا کاهش پیدا می کند. لذا قیمت تمام شده مصنوعات طلا کاهش پیدا می کند و درنتیجه مردم بیشتر میل به خرید و مصرف پیدا می کنند.
مردم دیگر طلای دست دوم و آب شده نمی خرند
کشتی آرای ادامه داد: درنتیجه این باعث خواهد شد که مردم دیگر به سمت خرید طلای دست دوم و طلای آب شده نروند. این حُسن قانون جدید است که فقط از سود و اجرت طلا مالیات می گیرند.
وی در پاسخ به اینکه مردم چگونه باید متوجه رعایت این قانون در طلافروشی ها شوند گفت: طلا فروشی ها از این قانون استقبال کرده اند، ملزم به اجرای قانون جدید هستند و اجرای این قانون جدید باعث خواهد شد که طلا با قیمت پایین تری به دست مصرف کننده برسد.
این فعال صنفی در پاسخ به اینکه قیمت طلا با اجرای این قانون چند درصد کمتر می شود، گفت: نمی توان رقم دقیق آن را اعلام کرد و متفاوت است، اما مالیاتی که اخذ می شود قبلا از کل فاکتور بود، اما اکنون از دو قسمت اجرت و سود دریافت می شود که تفاوت آن زیاد است و قیمت طلا را در حد چشمگیری کاهش می دهد.
نرخ طلا و ارز متاثر از مذاکرات برجام است
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: قیمت اونس جهانی در روزهای پایانی و شروع سال میلادی جدید با تغییراتی همراه بود اما این تغییرات نتوانست تاثیری روی قیمت طلا و سکه در داخل کشور داشته باشد.
کشتی آرای ادامه داد: به این دلیل که قیمت ارز در روزهای اخیر سیر نزولی داشته و باعث شده که قیمت طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت ارز قرار بگیرد و تقریبا آن افزایش قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت ارز، این دو موضوع همدیگر را پوشش داده اند و درمجموع قیمت طلا و سکه هم با کاهش همراه بوده است.
وی افزود: در حال حاضر نگاه ها معطوف به مذاکرات برجام است. وقتی که صحبت ها و پالس های مثبتی از این مذاکرات می رسد، طبیعتا باعث می شود که قیمت ها کاهش پیدا کند که همین اتفاق افتاده است. بنابراین دادوستدها روال عادی خودش را دارد. بیش از دو هفته است که قیمت طلا و سکه در همین محدوده ای که اکنون است، در حال داد و ستد است و نرخ آن حتی به نسبت هفته های گذشته کاهش داشته است.
کشتی آرای گفت: درمجموع بازار طلا و سکه آرام است و فعلا نگاه ها به سمت قیمت ارز است که قیمت ارز نیز متاثر از مذاکرات وین است.
وی درخصوص پیش بینی قیمت طلا عنوان کرد: در حال حاضر امکان پیش بینی قیمت طلا در بازار وجود ندارد. در گذشته اگر این امکان وجود داشت، به این علت بود که با این حجم از متغیرها روبه رو نبودیم؛ اما در حال حاضر هر روز و هر ساعت یک متغیری در بازار به وجود می آید که به طور کلی می تواند مسیر قیمت ها را در بازار طلا و ارز تغییر دهد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز